Kampania społeczna “Piękni i empatyczni” to wielowymiarowy projekt komunikacyjny, którego celem jest kolportaż treści wpływających na zmianę percepcji osób z niepełnosprawnością psychiczną.
Stygmatyzacja osób z diagnozą choroby psychicznej jest realnym problemem osób niepełnosprawnych i ich bliskich. Określenia typu wariat, psychol, schizol jako negatywne epitety czy też użycie pojęć związanych ze zdrowiem psychicznym w agresywnym kontekście: wysyłać kogoś na oddział zamknięty; zamykać kogoś w pokoju bez klamek itp. determinują pogardliwy stosunek ogółu społeczeństwa w stosunku do niepełnosprawnych z doświadczeniem kryzysu psychicznego.
Koncept kampanii opiera się na idei dystrybucji i promocji nieoczywistych i zaskakujących gadżetów kampanii: serii kosmetyków o walorach destygmatyzacyjnych.
Wszystkie treści związane z kampanią (w tym kolejne etapy realizacji oraz aktualności) publikowane są bieżąco na specjalnej podstronie poświęconej kampanii:
„Kampania społeczna “Piękni i empatyczni” – destygmatyzacja oraz zmiana odbioru osób z niepełnosprawnością psychiczną poprzez realizację kampania społecznej” w ramach konkursu „Możemy więcej” Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Projekt jest realizowany od 1 stycznia 2024 do 31 marca 2025.
